Tatra banka varuje pred podvodnou komunikáciou

0 580
Pobočka Tatra Banky, ilustračné foto. FOTO TASR/Martin Pavelek

Tatra banka zaznamenala v posledných dňoch zvýšený výskyt podozrivej e-mailovej komunikácie, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Ide o podvodné konanie nazývané phishing.

Podvodný e-mail, ako dnes banka informovala TASR, vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka. Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod zámienkou aktualizácie online bankovníctva požaduje od klientov zadanie prihlasovacích údajov do internet bankingu.

Tatra banka upozorňuje, že nikdy od klientov nežiada overenie ich osobných údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak e-mailovej, ako aj telefonickej komunikácie. Odporúča preto na e-mail neodpovedať ani neklikať na jeho prílohy alebo linky. Pracovníci, ktorí sa zaoberajú, bezpečnosťou, už situáciu aktívne riešia. V budúcnosti je v podobných prípadoch potrebné čo najskôr kontaktovať banku cez DIALOG Live.

Ak už klienti zadali na podvodnej stránke svoje aktuálne heslo do online bankovníctva, banka odporúča, aby ho v záujme bezpečnosti ďalej nepoužívali. Nové heslo si môžu rýchlo a jednoducho vytvoriť v internet bankingu TB v nastaveniach svojho profilu. Banka zároveň pripomína, že vďaka nástroju Karta a čítačka TB je pre úspešné prihlásenie do internet bankingu TB potrebné okrem hesla zadať aj jednorazový kód.