So získaním nových skúsených zamestnancov má problém aj PwC

0 424

Bratislava 21. júla (TASR) – Problém získať nových zamestnancov s očakávanými znalosťami a zručnosťami pociťuje aj poradenská spoločnosť PwC na Slovensku. Pôsobí v nej regionálne finančné servisné centrum (SSC) pre pobočky firmy v strednej a východnej Európe aj pre regionálne spoločnosti registrované v Holandsku.

 

 

„Centrum patrí k menším na Slovensku, avšak podobne ako veľké centrá už dlhšie narážame na problém získať nových zamestnancov, napríklad aj absolventov vysokých škôl, s očakávanými znalosťami v oblasti účtovníctva, ako aj v iných finančných procesoch, jazykovými znalosťami, ale aj v oblasti takzvaných mäkkých zručností,“ uviedla pre TASR líderka PwC SSC Adriana Jonásová.

Centrum vzniklo v roku 2008 s piatimi zamestnancami a postupne sa rozšíril rozsah ponúkaných služieb najmä v roku 2013. V súčasnosti zamestnáva takmer 70 ľudí. PwC SSC poskytuje služby najmä v oblasti finančných procesov, primárne pre finančné oddelenia pobočiek v krajinách. Okrem toho pre právnické subjekty zabezpečuje komplexné vedenie účtovníctva pre manažérske a štatutárne účely, reporting a rozpočtovanie.

Monika Smižanská z PwC vníma sektor zdieľaných služieb, ktorý zamestnáva tisíce zväčša vysokoškolsky vzdelaných ľudí, ako alternatívu ku konvenčnému a investične nákladnému priemyslu. „Mnohé z týchto spoločností sú už v takzvanej vývojovej fáze excelentnosti, poskytujú služby s vyššou pridanou hodnotou a reprezentujú vzdelanostnú ekonomiku,“ zdôraznila.

Upozornila však, že vďaka informačným technológiám dokážu centrá do krajiny veľmi rýchlo prísť, ale aj veľmi rýchlo odísť. „Vzhľadom na vysokú konkurenciu okolitých krajín, najmä Poľska a balkánskych štátov, je nevyhnutné upraviť podmienky podnikania centrám zdieľaných služieb, aby Slovensko dokázalo konkurovať, ďalej získavať nové centrá a rozširovať pôvodné a zároveň ich aj motivovať, aby neodchádzali do krajín, kde štátnu pomoc získajú,“ myslí si Smižanská.

Súčasťou koncepcie podpory centier podnikových služieb, ktorú schválila vláda, je akčný plán zameraný na vzdelávanie, investičnú pomoc a tvorbu prostredia podporujúceho rozvoj a rast sektora. „Keďže zmena vzdelávacieho systému je dlhodobá a komplexná záležitosť, domnievam sa, že legislatívne úpravy v oblasti investičnej pomoci, ktorá zohľadní špecifiká investícií, by sektor okamžite podporili,“ zhodnotila Smižanská.

Zjednodušenie podmienok zamestnávania zahraničných expertov by podľa nej tiež pomohlo sektoru a pritom nezaťažilo štátny rozpočet.