Pri zmene bankového účtu by dôchodcovia nemali okamžite rušiť pôvodný

0 459
Ilustračné foto. TASR/Svätopluk Písecký

BRATISLAVA – Dôchodcovia, ktorí chcú, aby im Sociálna poisťovňa (SP) vyplácala dôchodok na nový bankový účet, by si nemali okamžite po zavedení nového účtu zrušiť ten pôvodný.

Dôvodom je skutočnosť, že dôchodok na nový bankový účet im začne poisťovňa vyplácať najneskôr od tretieho mesiaca po podaní takejto žiadosti. „Sociálna poisťovňa informuje dôchodcov o tejto skutočnosti písomným oznámením. Odporúčame preto, aby si dôchodcovia pôvodný bankový účet zrušili až po potvrdení o vykonaní zmeny výplaty dôchodku na nový účet. V opačnom prípade by mohlo dôjsť k prerušeniu výplaty dôchodku a jej oneskoreniu,“zdôrazňuje Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.

Viac informácií o zmene spôsobu výplaty dôchodku, zmene účtu či banky je zverejnených aj na stránkach SP v časti Postup pri zmene spôsobu výplaty dôchodku, zmene banky alebo účtu. O zmenu účtu, na ktorý chcú dostávať dôchodok, môžu poberatelia požiadať prostredníctvom tlačiva Poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke.

Toto tlačivo je k dispozícii v Informačno-poradenskom centre Sociálnej poisťovne (Ul. 29. augusta 8, 813 63 Bratislava), vo všetkých pobočkách SP a aj vo všetkých bankách, s ktorými má Sociálna poisťovňa uzatvorenú zmluvu. Tlačivo sa tiež nachádza na webovej stránke poisťovne v časti Dôchodkové poistenie – Formuláre. Vyplnenú, podpísanú a bankou potvrdenú žiadosť je potrebné doručiť Sociálnej poisťovni v origináli.