Pri hľadaní zamestnania je dôležitý aj prvý dojem z uchádzača

0 298
Ilustračné foto. FOTO TASR/AP

Uchádzač o zamestnanie často rozpošle desiatky životopisov a výsledok neprichádza. V situácii, ktorá sa zdá byť bezradná, môže pomôcť pohľad druhej strany, a to zamestnávateľa.

BRATISLAVA – Jazyková škola LemonLanguageCenter sa denne stretáva s neodpustiteľnými chybami pri pohovoroch – či už tých simulovaných na hodinách Business English alebo počas reálnych pri hľadaní špičkových lektorov.

„Niekomu sa tieto body môžu zdať ako vystrihnuté z komédie. V našej jazykovej škole však hľadáme jedinečných lektorov, a tak si na pohovoroch dáme záležať. Realita je však taká, že až 80 % životopisov je neprofesionálnych, uchádzači sa na pohovor nevedia správne pripraviť. Podobne je to aj so žiakmi, ktorí sa u nás pripravujú na interview v angličtine, mnohí na začiatku robili tie isté základné chyby,“ vysvetľuje majiteľka LemonLanguageCenter Lucia Oravcová.

Zamestnávatelia sa v životopisoch často stretávajú s fluktuantmi, napríklad s takými, ktorí vymenili 6 až 7 zamestnaní za dva roky. Keď sa potom uchádzača opýtajú, prečo prácu tak často striedal, spustí sa vlna kritiky na jednotlivé firmy a ich vedenie.

Je prirodzené, že ak si dlhší čas hľadáte prácu, posielate životopis takmer všade. Každá firma však hľadá zamestnanca, ktorý si vybral práve ich spoločnosť. Pretože sa mu páči ich spôsob komunikácie, produkty či firemná kultúra.

„To, že si zvolili nás, je predzvesťou toho, že v práci budú spokojní, snaživí, motivovaní a budú tam chodiť radi, čo je pre nás veľmi dôležité. Spokojnosť sa vždy viditeľne odráža na výsledku práce,“ zdôraznila Oravcova.

Dôležitý je podľa nej aj prvý dojem, akým uchádzač o zamestnanie zapôsobí. „V tomto období máme denne desiatky pohovorov, na mnohé sa uchádzači bez ostychu dostavia v priesvitných „mini“ blúzkach či v špinavých roztrhaných teniskách,“ uzavrela Oravcová.