Poľskí potravinári zvolili novú marketingovú stratégiu

0 790
Ilustračné foto. TASR - František Iván

PRAHA/VARŠAVA – Poľskí výrobcovia potravín začali v Česku bojovať s nelichotivou povesťou lacnej nekvality. Jej prekonanie spájajú s marketingovou stratégiou výrobkov kvalitného a ekologického farmárskeho jedla.

Informuje o tom na internetovej stránke spravodajský kanál Českej televízie ČT24.

Novou stratégiou chcú zaujať českých zákazníkov, ktorí sú po potravinárskych škandáloch z minulých rokov k potravinám z Poľska čiastočne zdržanliví. Do Prahy priviezli na dva dni to najlepšie, čo dokážu vyrobiť.

Poľskí potravinári vyrazili do boja s heslom Svet má chuť na poľské jedlo. Chcú zaujať domácimi údeninami, hovädzím mäsom, alebo rozdávaním čerstvého ovocia.

V tomto desaťročí poľským potravinárom v Česku urobili zlé meno škandály ako tie, že do výrobkov dávali technickú soľ namiesto kuchynskej, či pokazené vajíčka v prášku.

Poľská strana napriek opakovaným výzvam nechcelo poskytnúť informácie o sporných potravinách, u ktorých jestvovala možnosť, že sa mohli dostať do Česka.

Asi najrizikovejšou kategóriou medzi poľskými výrobkami sú cukrovinky. Takmer 40 % všetkých poľských nevyhovujúcich potravín pochádza práve z tejto kategórie. Po nich sú najspornejšie džemy. V januári 2013 oznámila česká poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia informovala, že na českom trhu sa objavili poľské oblátky, ktoré mohli obsahovať jed na potkany.

Z českej produkcie vyvážanej do Poľska robia najväčšie problémy mäsiarske výrobky. V zozname najväčších prehreškov zaberajú tretinu.

Zdroj: TASR

Foto: TASR – František Iván