Podvodníkom neverte, obráťte sa rovno na Sociálnu poisťovňu

0 414
Ilustračné foto. FOTO: TASR

S príchodom jesenných či vianočných sviatkov sú častejšie prípady, kedy sa meno Sociálnej poisťovne (SP) pokúšajú zneužiť podvodníci. Rôzni cudzí ľudia, ktorí vystupujú ako jej zamestnanci, sa snažia vymámiť najmä od občanov na dôchodku peniaze pod zámienkou poistenia, sprostredkovania 2. piliera, vrátenia preplatku alebo rôznych výhodných nákupov.

„Opakovane zaznamenávame obdobné prípady a z tohto dôvodu vopred upozorňujeme, že takýmto spôsobom poisťovňa nikdy občanov neoslovuje, nič neponúka a ani nepoisťuje. S týmto zámerom taktiež nikdy nenavštevuje ľudí v ich bydlisku. Preto by obyvatelia Slovenska nemali prijímať ponuky ohľadom sociálneho poistenia alebo sporenia od neznámych osôb, ktoré ich navštívia v mieste bydliska, alebo ich oslovia na ulici,“ radí Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.

Podľa neho občania si môžu všetky záležitosti spoľahlivo vyriešiť návštevou pobočky SP, telefonicky či e-mailom v kontakte s Informačno-poradenským centrom SP. Telefónne linky 0800 123 123 (dôchodky) alebo 0906 171 989, 02 3247 1989 (ostatné poistenia) môžu využiť aj na to, aby si riešenie svojej situácie preverili priamo v Sociálnej poisťovni a presvedčili sa, že ich v akejkoľvek záležitosti naozaj oslovuje poisťovňa. V podozrivých prípadoch je taktiež vhodné kontaktovať orgány činné v trestnom konaní.