Podnikatelia majú viacero spôsobov komunikácie s Finančnou správou SR

0 449
TASR/František Iván

Súčasné ohrozenie pri používaní elektronickej komunikácie vyplýva z toho, že je možné sfalšovať elektronický podpis, a to z tzv. verejného kľúča. Inými slovami, ten, kto už raz elektronicky podpísal s eID nejaký dokument, je v ohrození, že niekto iný za neho podpíše celkom iný dokument. A ten bude právne záväzný. Teda mohol by prísť o majetok.

„Pre takýchto ľudí by som odporučil požiadať o znefunkčnenie elektronického podpisu. Podľa Ministerstva vnútra SR sa plošne znefunkční zaručený elektronický podpis budúci štvrtok (2.11.), čo je dosť ďaleko. Podnikatelia môžu použiť aj komerčný elektronický podpis, a v tomto prípade nebolo odhalené ohrozenie, respektíve môžu podpisovať dokumenty klasicky, teda na úradoch alebo s notárskym overením,“ radí Ondrej Macko, odborník na informačné technológie.

Podľa neho prístup k elektronickým schránkam zriadeným štátom je stále bezpečný, keďže tu nebolo zistené ohrozenie. Zároveň zdôrazňuje, že ľudia, ktorí zatiaľ nič elektronicky nepodpísali, nemusia robiť nič, nie sú v ohrození, ak naďalej nebudú elektronicky podpisovať dokumenty.

Ako zdôraznil v utorok (24.10.) tento týždeň prezident Finančnej správy František Imrecze, všetky ich portály sú bezpečné. S finančnou správou komunikuje elektronicky 357.409 subjektov. Z toho 7088 subjektov registrovaných na portáli finančnej správy používa eID kartu.

V prípade elektronickej komunikácie s finančnou správou môže klient využívať viacero možností, ako elektronicky doručovať podania, a to prostredníctvom dohody o elektronickej komunikácii (FS vydáva v tomto prípade vlastné certifikáty), prostredníctvom KEP (kvalifikovaný elektronický podpis) alebo prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu.