Podiel slovenských potravín na regáloch predajní v roku 2015 klesol na 40 %

0 698
Ilustračné foto. TASR - František Iván

Bratislava 14. mája (TASR) – Podiel slovenských potravinárskych výrobkov na regáloch predajní v roku 2015 v SR opäť poklesol, a to na 40 %. Medziročne sa tento podiel znížil o 3 percentuálne body (p.b.). Za päť rokov klesol podiel domácich potravín na pultoch z podielu 50 % na tohtoročných 40 %, teda o jednu pätinu. Vyplýva to z 5. ročníka prieskumu agentúry GfK Slovakia realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní v období od 18. marca do 2. apríla 2015.

Najväčší pokles domácich surovín sa podľa prieskumu medziročne zaznamenal pri olejoch o 33 p. b. zo 46 % na 13 %, mäsových výrobkoch o 10 p. b. z 55 % na 45 %, nealkoholických nápojoch o 9 p. b. z 31 % na 22 %, cestovinách o 7 p. b. zo 47 % na 40 %, pri trvanlivom pečive o 7 p. b. z 35 % na 28 % a pri nečokoládových cukrovinkách o 4 p. b. zo 17 % na 13 %.

Najslabšie zastúpenie domácich potravín sa zistilo prieskumom tradične v predajniach spoločnosti Lidl, v ktorých kleslo zastúpenie domácich produktov o 2 p. b., na 14 %. Bezkonkurenčne najviac, až 62 %, slovenských potravín ponúka svojim zákazníkom COOP Jednota a obchodný reťazec CBA 51 %.

Pri hodnotení jednotlivých krajov klesol podiel slovenských potravín v porovnaní s rokom 2014 v Bratislavskom, Trnavskom, Nitrianskom, Žilinskom, Banskobystrickom a Košickom kraji. Nezmenil sa v Prešovskom kraji a o jeden percentuálny stúpol v Trenčianskom kraji. Najmenej domácich potravín ponúkajú zákazníkom hypermarkety.

PKS je združenie právnických osôb založené potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.