Personalisti využívajú sociálne siete na hľadanie nových zamestnancov

0 487
Ilustračné foto. Archív TASR
BRATISLAVA – Sociálne siete sa čoraz viac stávajú miestom, kde personálne agentúry hľadajú nových zamestnancov pre firmy. Potvrdzujú to viaceré z nich s tým, že medzi najčastejšie využívané patrí Facebook a LinkedIn.


Podľa personálnej agentúry Express People sa stali sociálne siete neodeliteľnou súčasťou biznisu agentúr.„Pre porovnanie, za posledných päť rokov sa viac ako 70 % HR biznisu odohráva vo virtuálnom prostredí, pričom do roku 2010 to bolo necelých 10 %,“ vyčíslil výkonný riaditeľ agentúry Peter Dosedla. Je presvedčený, že sociálne siete znamenajú rýchle šírenie ponuky, extrémne rýchlu odozvu, šírenie dobrého, ako aj zlého mena zamestnávateľov, pomáhajú riešiť problémy zamestnancov, ale poskytujú aj hodnotenia zamestnávateľov.

Tento trend potvrdzujú aj ostatné personálne agentúry. „V súčasnosti platí, že prakticky každá relevantnejšia spoločnosť využíva sociálne siete či už aktívne na svoju prezentáciu a komunikáciu s externým prostredím, alebo ako zdroj informácií,“ uviedol manažér McRoy Group Branislav Holík.

Personalisti sa zároveň zhodujú v tom, že sociálne siete sú dobrým nástrojom na hľadanie ľudí aj vďaka vysokému počtu ich užívateľov. „Dnešným špecifikom sociálnych sietí je to, že je tam každý. Preto dokážeme osloviť 95 % aktívneho, ako aj neaktívneho trhu práce. Práve uchádzači o zamestnanie sledujú sociálne siete viac ako zamestnaní ľudia,“ konštatuje Dosedla.

Medzi najviac využívané siete pritom patrí Facebook, či LinkedIn. Práve tu hľadajú personalisti vhodných uchádzačov o zamestnanie. „Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov je LinkedIn, pričom na Slovensku ide o tretiu najpopulárnejšiu sociálnu sieť po Facebooku a Pokeci. Najčastejšie sa na tejto sieti naberajú ľudia z informačných technológií a služieb, softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu, ako aj z oblasti telekomunikácií,“ doplnil manažér pobočky Grafton Slovakia v Bratislave Michal Batis.

Podľa Holíka je pre niektoré firmy LinkedIn dokonca relevantnejším zdrojom kandidátov než klasická personálna inzercia. „Facebook sa pri hľadaní ľudí využíva tiež, no skôr ako online inzertná platforma a zdroj informácií o ľuďoch, ktorí sa už na inzerovanú pozíciu prihlásili,“ dodáva Holík.