Oznámenia o dlžnom poistnom cez e-komunikáciu sa osvedčili

0 527
Foto: TASR - Radovan Stoklasa

Bratislava-  Sociálna poisťovňa už viac ako rok poskytuje verejnosti službu a zasiela upozornenia na aktuálny nedoplatok poistného formou SMS správ a e-mailov. Ako uviedol dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi jej hovorca Peter Višváder, ide o ústretovú službu poisťovne.

Podľa slov pracovníkov Sociálnej poisťovne upomienky o nezaplatenom alebo čiastočne zaplatenom poistnom za aktuálne splatné obdobie pomáhajú predchádzať narastaniu dlžného poistného a ich neskoršiemu vymáhaniu. Túto službu Sociálna poisťovňa poskytuje samostatne zárobkovo činným osobám (SZČO) a zamestnávateľom.

SZČO vlani dostali 196.875 správ, ktoré ich upozornili na dlžné poistné vo výške 26,489 milióna eur. Dlžníci po upozornení zaplatili za obdobie január až december 2015 poistné vyše 3,701 milióna eura. Ide o takmer 14-% úspešnosť uhradenia.

V prípade zamestnávateľov za január až apríl 2016 Sociálna poisťovňa odoslala 49.192 SMS správ a e-mailov pre 31.570 zamestnávateľov, ktoré ich upozornili na dlžné poistné vo výške 29,054 milióna eur. Zamestnávatelia po upozornení zaplatili 12,373 milióna eur. Ide o takmer 43-% úspešnosť uhradenia.

Podľa predstaviteľov poisťovne hoci sa percentá úspešnosti zasielania SMS správ a mailov nemusia zdať vysoké, tento spôsob pripomínania povinností považujú za dôležitý, lebo za minimálne náklady a úsilie prídu do Sociálnej poisťovne odvody, ktoré by inak musela administratívne náročne vymáhať.