Odbor ochrany spotrebiteľa radí, ako sa brániť proti nekalým praktikám

0 391
TASR/Michal Svítok

Bratislava – Odbor ochrany spotrebiteľa na Ministerstve spravodlivosti (MS) SR eviduje podania občanov týkajúce sa spoločnosti Pohotovosť. Uviedol to hovorca rezortu Peter Bubla po tom, čo predseda KDH Alojz Hlina v piatok (21. 10.) vyzval ministerku spravodlivosti Luciu Žitňanskú (Most-Híd), aby ministerstvo viac informovalo občanov, ako sa brániť proti nebankovým spoločnostiam, ak majú pocit, že sú poškodení.

„Odbor ochrany spotrebiteľa naďalej posudzuje zmluvy aj s touto spoločnosťou a odporúča spotrebiteľom, akým spôsobom sa brániť voči neprijateľným podmienkam v spotrebiteľských zmluvách, pričom konkrétne odporúčanie závisí od každého konkrétneho prípadu,“ priblížil v stanovisku pre TASR Bubla.

Zároveň doplnil, že už v minulosti sa neprijateľnými podmienkami tejto spoločnosti zaoberala aj Komisia na posudzovanie neprijateľných podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík predávajúcich zriadená pri MS SR.

„Odbor ochrany spotrebiteľa v týchto prípadoch odporúčal spotrebiteľom uplatniť na súde žaloby o určenie neplatnosti týchto zmlúv a vydanie bezdôvodného obohatenia. Rovnako sme zverejnili oznam o sťažnostiach spotrebiteľov na webe MS SR aj odpovedáme na otázky a podnety ľudí v tejto veci,“ informoval Bubla.

Podľa jeho slov existuje aj veľký počet súdnych rozhodnutí, v ktorých súdy už žalobám spotrebiteľov vyhoveli.„Rovnako aj v mnohých prípadoch boli zastavené exekúcie, kde na strane oprávneného vystupuje spoločnosť Pohotovosť z dôvodu, že tieto boli začaté na základe exekučného titulu – rozhodcovského rozsudku alebo sa v exekúcii vymáhali plnenia zo zmenky,“ priblížil Bubla.

Alojz Hlina vyzval rezort spravodlivosti, ako aj políciu, aby občanov informovala viac o tom, ako sa brániť proti nekalým praktikám, po tom, čo spoločnosť Pohotovosť oznámila, že úvery na Slovensku už nebude poskytovať po 23. decembri tohto roka.