Od stredy komunikujeme po novom s finačnou správou

0 646
TASR
Bratislava 9. mája  – Nová forma elektronickej komunikácie s finančnou správou začne fungovať od stredy (10.5.). „Pre všetky elektronicky komunikujúce firmy bude nevyhnutné nainštalovať si nové komponenty pre podpisovanie dokumentov, napríklad daňových priznaní. Nový softvér je bezplatný, je potrebné si ho len stiahnuť,“ informovala hovorkyňa daniarov Patrícia Macíková.

Od 10. mája bude podľa nej možné podpisovať dokumenty popri MS Windows aj pri používaní operačných systémov Mac OS, resp. Linux. Po novom bude taktiež možné pri podpisovaní využívať viacero webových prehliadačov, okrem Internet Explorer napríklad aj Firefox, Chrome, Opera, Edge, Safari.

Z dôvodu tejto zmeny je potrebné, aby si subjekty zrevidovali svoje softvérové vybavenie a nainštalovali aktuálne verzie potrebných programov. Ide najmä o aplikáciu D.Launcher, ktorá umožní podpisovať dokumenty pri použití iných webových prehliadačov ako Internet Explorer,“ priblížila Macíková s tým, že finančná správa vytvorila niekoľko príručiek, ktoré ľuďom inštaláciu uľahčia. Prístupné sú na internetovej stránke www.financnasprava.sk.

Nové pravidlá pre podpisovanie dokumentov sa dotknú všetkých viac ako 300.000 elektronicky komunikujúcich firiem a občanov. Finančná správa sprístupní nový podpisovač v noci z 9. na 10. mája. Dovtedy je potrebné používať súčasné nastavenie.

Pre všetkých daňovníkov, ktorí budú elektronicky podpisovať a odosielať dokumenty po 10. máji 2017 platí, že je nevyhnutné, aby mali nainštalovaný nový softvér. Inak pre nich nebude možné tieto dokumenty, napríklad daňové priznania, podpísať a odoslať,“ dodala Macíková.