Od 1. júla bolo cez Slovensko.sk poslaných a prijatých 1,3 mil. správ

0 144
Verejné obchodovanie na webe v priamom prenose - EKS (elektronické trhovisko). Na snímke webstránka projektu. TASR - Michal Svítok

Bratislava 15. júla (TASR) – Štart plošnej elektronickej komunikácie firiem so štátom považuje Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) za úspešný. Za prvé dva týždne od zavedenia tejto povinnosti bolo cez portál Slovensko.sk poslaných a prijatých 1,3 milióna správ.

Spolu s aktiváciou schránok na doručovanie pre právnické osoby zapísané v obchodnom registri bol od 1. júla nasadený aj nový dizajn elektronických schránok. Aktuálne si používatelia môžu prepínať medzi starou a novou verziou.

„Vyšší záujem vidíme nielen na portáli Slovensko.sk, ale aj na kontaktnom centre, kde je priemerný počet hovorov zhruba dvojnásobný oproti stavu spred pár mesiacov. Volajúci sa najčastejšie pýtajú na inštaláciu potrebných aplikácií a nastavenia pri prvom vstupe do schránky,“ uviedol pre TASR riaditeľ sekcie komunikácie NASES Martin Kóňa.

Veľkú časť volajúcich tvoria podľa neho štatutári, ktorí si nevybavili elektronické občianske preukazy, ale poverili správou schránky listinnou žiadosťou inú osobu. V prípade listinného poverenia je lehota na sprístupnenie schránky 10 pracovných dní. Štatutári s elektronickým občianskym preukazom môžu inú osobu poveriť jednoduchšie, a to niekoľkými klikmi priamo v prostredí schránky.

„Do schránky sa už aspoň raz prihlásili zástupcovia približne 35 % firiem, toto číslo rastie rádovo o niekoľko tisíc denne. Výhodou elektronickej schránky je, že zástupcovia firiem ju nemusia kontrolovať každý deň. Do schránky stačí vstúpiť len jedenkrát a nastaviť si oznámenia o prijatej pošte na ľubovoľný e-mail či SMS,“ pripomenul Kóňa.

Agentúru teší, že ľudia využívajú portál Slovensko.sk aj na aktívnu komunikáciu so štátom. Za posledné dva týždne používatelia využili službu Všeobecná agenda 53.000-krát, vlani za rovnaké obdobie bolo podaní 14.000. Celkovo bolo od začiatku júla cez portál poslaných a prijatých 1,3 milióna správ. Počas prvých dvoch júlových týždňov minulého roka ich bolo 204.000.