Na životné poistenie ľudia začínajú myslieť až po tridsiatke

0 500

Bratislava – Slováci sa o životné poistenie začínajú zaujímať až v čase, keď sa ich život a kariéra stabilizujú. Z analýzy dát spoločnosti AXA vyplýva tiež, že na poistenie stále viac myslia muži a ich počet sa výrazne zvyšuje. Pri uzatváraní zmlúv však nemyslia iba na seba, ale aj na rodinu.
Priemerný vek klienta, ktorý si v poisťovni uzatvára životné poistenie, je 34 rokov. „Je to prirodzené, ľudia sa začínajú zaujímať o poistenie prevažne v čase, kedy majú pokryté základné životné potreby, ako je stabilný príjem a bývanie,“uviedol pre TASR hovorca spoločnosti AXA Matej Kubinec. Vek po tridsiatke často súvisí tiež s rozrastajúcimi sa mladými rodinami.

„Kým priemerný vek poistníka je 34 rokov, priemerný vek poisteného iba 24. Znamená to, že hlava rodiny často pri poistnej ochrane myslí aj na svoju manželku či manžela a deti,“ dodáva Kubinec.

Zaujímavé sú tiež rozdiely v pohlaví vyplývajúce zo spomínaných štatistík. Po poistnej ochrane rodiny stále častejšie siahajú muži, a ich počet sa každoročne zvyšuje. Tvoria až 61 % poistníkov a ženy 39 %. V roku 2012 bol pomer mužov a žien iba veľmi tesný a to 52 % mužov k 48 % žien.

Priemerná poistná suma, na ktorú majú klienti poistený svoj život, je 4189 eur. „Živitelia rodín však priemernú poistnú sumu väčšinou prekračujú, extrémom sú napríklad poistné krytia pre prípad smrti aj na niekoľko stoviek tisíc eur,“ vysvetľuje Kubinec.

Aj keď vo všeobecnosti klienti stále najviac obľubujú investičné životné poistenie, je badateľný rastúci záujem o oddeľovanie poistnej ochrany od sporenia či investovania a klienti stále častejšie siahajú po rizikovom životnom poistení. Kombinácia čisto rizikového poistenia s produktmi pravidelného investovania je pre klienta prehľadnejšia a umožňuje pružnejšie prispôsobovanie novým podmienkam v čase.