Colný úrad bude s klientmi od pondelka komunikovať elektronicky

0 572
Ilustračné foto. TASR/AP

ŽILINA – Od budúceho týždňa bude Colný úrad Žilina zasielať subjektom odpovede na elektronické žiadosti z oblasti spotrebných daní elektronickou formou. Doteraz posielali odpovede len písomne. TASR informovala Božena Chríbiková, hovorkyňa Colného úradu v Žiline.

Platcovia DPH alebo ich zastupujúci daňoví poradcovia, advokáti, ktorí sú evidovaní na colnom úrade na niektorú zo spotrebných daní, posielajú podania už dva roky len elektronicky. Odpovede z colného úradu doteraz dostávali písomne. Od 11. januára sa situácia zmení a do praxe nastúpi obojsmerná elektronická komunikácia.

O tento spôsob komunikácie môžu požiadať aj tí, ktorí nemajú povinnosť stanovenú zákonom, ale im uľahčí podnikateľskú činnosť. Všetky prijaté aj odoslané podania sa budú ukladať do spisu konkrétneho subjektu na portáli finančnej správy. Do neho sa dostane len používateľ so splnomocnením na prijímanie dokumentov. Je ním konateľ alebo štatutár spoločnosti, prípadne nimi určená osoba.

Všetky potrebné informácie o elektronických službách sú uverejnené na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby. Aktuálne informácie o obojsmernej elektronickej komunikácii je možné nájsť v časti Infoservis.