Aktivita na slovenskom maloobchodnom trhu za vlaňajškom zaostáva

0 820
Ilustračné foto. TASR/Renáta Minová

BRATISLAVA – Trh s maloobchodnými nehnuteľnosťami na Slovensku aktuálne ponúka približne 1,54 milióna štvorcových metrov (m2) plochy, z ktorej viac ako tretina sa nachádza v Bratislave.

Pri rozdelení na nákupné centrá a retailové parky patrí nákupným centrám takmer 80 % všetkých priestorov. Vyplýva to z najnovších údajov poradenskej spoločnosti JLL.

V druhom štvrťroku na bratislavský retailový trh pribudlo menšie nákupné centrum Vajnoria s celkovou rozlohou 5000 m2. Vo výstavbe sa v súčasnosti nachádza viacero regionálnych nákupných centier, konkrétne City Arena v Trnave (24.000 m2), Forum v Poprade (23.000 m2) a Galéria Lučenec (10.000 m2).

V posledných mesiacoch zároveň slovenský developér J&T ohlásil výstavbu projektu Eperia v Prešove, ktorý na východnom Slovensku ponúkne približne 22.000 m2 novej maloobchodnej plochy.

„Preferovaným obdobím pre otváranie nových nákupných centier je jeseň, respektíve zima, kedy je možné očakávať prirodzené zvýšenie tržieb nájomcov. Toto rozhodne využijú pripravované nákupné centrá Forum v Poprade, City Arena v Trnave a tiež Galéria v Lučenci, ktorých otvorenie očakávame v treťom, respektíve štvrtom kvartáli tohto roka,“ uviedol senior konzultant spoločnosti Daniel Kúth.

Maloobchodný sektor je podľa neho momentálne pozadu v porovnaní s výbornými výsledkami z minulého roka. Pokiaľ ide o kapitálové investície do tohto druhu nehnuteľností, rok 2014 bol na úrovni zhruba 500 miliónov eur rekordný. Majiteľov menil známy multifunkčný komplex Eurovea a tiež Aupark v Košiciach, ktorý spolu s kancelárskou vežou a pozemkom v centre mesta predával HB Reavis investičnej spoločnosti New Europe Property Investment (NEPI).

V prvej polovici tohto roka sa na retailovom trhu uskutočnila jedna menšia investičná transakcia. V rámci paneurópskeho portfólia bolo predané lokálne nákupné centrum Hron v Podunajských Biskupiciach.

Aktuálne sa nájomné v Bratislave v maloobchodných priestoroch pohybuje v rozmedzí od 50 do 85 eur za m2 v nákupných centrách, od 20 do 45 eur za m2 na nákupných uliciach a od 8 do 15 eur za m2 v retail parkoch.

Zdroj: TASR
Foto: TASR – Renáta Minová